måndag 11 februari 2008

Februari, det var längesedan sist

Det går ganska långsamt men framåt. Jag bor, sedan ungefär två månader tillbaka, numera i Göteborg. Är aktuell i en utställning på Göteborgs Stadsbibliotek under den årliga serieveckan. Jag medverkar dessutom i den lettiska alternativserietidningen KUSH! #4. Bla bla bla lite galagoserier osv, nog om det. På dagarna städar jag rika människors hem och på kvällarna ritar och skriver jag, eller försöker iallafall. I slutet av januari började jag på HDK, en mastersutbildning för serietecknare och "avancerade bildberättare". Min plan är att börja på en serie av längre format, boklängd. Jag sitter och skriver synopsis och researchar just nu och kommer att påbörja manusarbetet under februari. Ja, jag håller väl på med en massa olika projekt nuförtiden, det går ganska långsamt med det mesta men det är en bra sak när det gäller mig. Det kommer bli fler uppdateringar och rapportavläggningar på den här sidan framöver. I veckan ska jag besöka en gammelskog i närheten av där jag bor, närvara vid ett blodprov på en vårdcentral, äta mer tårta på Göteborgs äldsta konditori och rita en serie till Galago 93. Här får man ett smakprov på en julklapp jag tillverkade åt en annan ugglevän jag känner.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej updejt!! Faan vad snygga ugglor! Shid.

Ja, uppdatera mera, tänkte mest surfa in för att säga det, o vips en uppdate! Ryktet i Malmö går att du göra grymma saker som vi inte får se.

Kolb sa...

UUUUUPDEJT! Jag älskar det!
Jag instämmer i jans kör, och jag kommer att snoka när du minst anar det.
Jag älskar ugglorna. Jag kan glatt rapportera att jag nuförtiden har syslöjd, och har precis börjat göra en mjuk armé. Men hittils har jag noll skillz, och kommer inte i närheten av finheten hos dina owliez.
Yay! Vi är Kushbuddies! (skålar)

Anonym sa...

Tack Jann!

Jo det stämmer, jag gör en del nya saker. Lite kommer man få se snart annat får man vänta på.
Jag kommer på Malmöbesök i näst-nästa vecka. Då vill jag veta allt.

Anonym sa...

Kolbeinn vet du om man får ett ex av KUSH! (?) Har du?, jag vill ha ett a den förra, den med ditt oh-my-god-snygga-omslag.
Jag kan inte heller sy, har inte haft syslöjd sen lågstadiet men jag tänkte med min nyligen ärvda symaskin att det borde vara lite som att rita fast svårare. Det är det, typ och man kan inte sudda.

Sara Hansson sa...

fan vilka fina ugglor. ja o nanna var i göteborg och kollade. nice! men en ganska lam serievecka ändå.

Kolb sa...

Eftersom du skall vara med i nästa kan du väl be dem att skicka ett ex?

Anonym sa...

Jag ska försöka, dum kanske inte förstår meg.

Anonym sa...

Väldigt, väldigt fina ugglor tycker en annan uggelperson och undrar var du hittar gammelskog i närheten av Gbg.

-Emma som ligger bakom Gbgs stadsbiblioteks blogg, http://diktochtankar.blogspot.com/

Anonym sa...

Emma:
Det finns en skog på Hisingen som heter Rya Skog, en sparad gammelskog mitt i ett stort industriområde. Där bor det kattugglor.

Loka Kanarp sa...

Gilar också ugglorna. Jag samlade på ugglor när jag var liten. Jag var en nörd. Och är.

Anonym sa...

Yezzz!