torsdag 21 juni 2007

Italien, Rom, Forte Prenestino

Yo, tillbaks i stan utan solbränna och sjukdomar. Jo jag blev rejält myggbiten av giftiga randiga gen-myggor och uppsökte Farmacia för stark kortison, men inte så mycket mer. Galagon sålde som smör och jag blev kysst av festivalarrangören/serietecknaren/anarkistiske arkitekten/konstnären/mafioson Valerio och det kändes skönt med grovt italienskt skäggstubb mot min lena hy. Bla bla bla, snart kommer galagobloggen lägga upp ett finare och längre reportage så håll koll. Tillsvidare, håll tillgodo med de här utmärkta fotona tagna av Johannes Klenell. På bilderna ses de andra kompisarna i Team Galago, Liv Strömquist, Fabian Göranson, Marcus Nyblom, Henrik Bromander, Giovanni Naves, Johannes Klenell, Joakim Pirinen samt några italienare. Speciellt tack till Federico (han med hatt och glasögon) som fixade ner oss som hedersgäster. Och Valeiro som lät mig och Henrik bo i han flashiga gästhus med sovloft och kallvatten.

Ovan: Valerio

4 kommentarer:

Kolb sa...

Hihi. Valerio ser lite ut som min pappa.

Kolb sa...

Oj. Jag såg också att på affischbilden så har du en arg silverfärgad kuk som penetrerar din rygg. Illa illa.

Anonym sa...

Det var det vidrigaste i silverkukväg jag nånsin sett! Den var tvungen att ryka för vår trevnad. När kuken försvann kom knarket fram.

Anonym sa...

Som Federico sa, epitetet 'mafioso' betraktas snarast som en förolämpning i italienska sammanhang.

Jag ser fram emot en upprepning av crackfestivalen nästa år. Då jävlar! Hoppas Kolbeinn kan komma med då.